Munca „nemţească“ de la „Vagoane“ începe cu o mică pauză Imprimare Email

Investitorul german Thomas Manns, care a preluat uzina de vagoane ,,Meva” din Severin la pachet cu Astra Vagoane Arad şi Romvag Caracal, deţinute de omul de afaceri Cristi Burci, societăţi aflate în insolvenţă, la un pas de faliment, începe munca serioasă cu o mică pauză. Astfel toţi salariaţii noii companii Astra Rail Industries vor intra, de la 30 august 2012, pentru şapte zile în aşa-zisul mini concediu de vară, după modelul Occidental.

Preşedintele sindicatului de la uzina de vagoane din Severin, Constantin Pârvă­nescu, ne-a declarat că aici s-au făcut deja 50 de angajări, vor mai urma în august alte 100 de angajări şi că există premise ca în viitorul apropiat să se mai creeze şi alte noi locuri de muncă. Prioritate au foştii salariaţi care sunt fa­miliarizaţi cu uzina şi au calificarea ne­cesară. Pâr­vănescu ne-a mai spus că deocamdată salariile nu au fost mărite, dar, în perioada următoare, se vor negocia noile con­tracte colective de muncă, aşa că există speranţe în acest sens. Un lucru aproape cert este că se vor da tichete de masă în funcţie de zilele lucrătoare ale salariatului: „S-au făcut în jur de 50 de angajări, se vor mai face 100 în luna august şi cred că va mai fi nevoie de personal ca­lificat. Peste câteva zile vom pune o cisternă de 95 de metri cubi pe fluxul de producţie. E făcut fluxul şi vom începe fa­bricarea propriu-zisă a cisternei. Am pus dispozitive, am făcut câteva de probă, acum ur­mează să lucrăm pentru con­tractul pe care îl avem cu o firmă din Austria. Avem o comandă iniţială de 200 de vagoane-cisternă pentru produse petro­liere. Noi vrem să facem două vagoane pe zi, iar aici, la Se­verin, suntem punct de lucru al lui Astra Railes Industries. Comanda e la Arad, directorul general, un domn Bernard Bose, e la Arad, iar patronul e un cetăţean german pe nume Thomas Manns. Noi avem doar un director de fa­brică. Din au­gust vom re­negocia contractele colective de muncă şi se vor da şi tichete de masă. Tot răul spre bine!” ne-a declarat liderul sindical Constantin Pâr­vănescu.

După concepţia occidentală

Acesta ne-a mai spus că, începând cu data de 30 august, toţi salariaţii companiei, inclusiv cei de la punctul de lucru din Severin, vor intra în concediu pentru şapte zile: „A­ceasta e concepţia pa­tronului, acum, vara, să luăm şapte zile de con­cediu ca un fel de minivacanţă de vară, ca la ei în Occident. La fel şapte zile vom avea concediu cu toţii şi de sărbătorile de iarnă. Restul zilelor de concediu şi le va lua fiecare când doreşte. Noi sperăm să avem cât mai multe comenzi şi astfel să existe posibilitatea creării de noi locuri de muncă” este de părere liderul sindical Constantin Pârvănescu, de la uzina de vagoane din Severin.

Bani pentru investiţii

Investitorul privat german Thomas Manns, care a preluat fabricile Astra Vagoane Marfă Arad, Meva Drobeta-Turnu-Severin şi Romvag Caracal, a anunţat că într-o primă etapă se vor investi 10 milioane de euro în modernizări în primul an şi că va relua cât mai repede posibil  producţia de vagoane de marfă şi de material rulant. Cu o capacitate anuală combinată de până la 5.000 de vagoane de marfă de diferite tipuri şi cu hale de producţie care acoperă o suprafaţă de 357.000 de metri pătraţi, Astra Rail Industries devine fabricantul de material rulant feroviar cu cea mai mare capacitate potenţială de pro­ducţie din Europa. Thomas Manns administrează Astra Rail Industries împreună cu o echipă germano-română de manageri, formată din CEO-ul companiei, Bernard Böse, şi COO-ul Fulger Popescu. Astra Rail Industries a anunţat că va reuni procesele de producţie din Arad, Caracal şi Drobeta-Turnu-Severin sub un management unic, integrat, sediul companiei fiind la Arad. ,,Investiţiile iniţiale vor fi de până la 10 milioane de euro în primele 12 luni, pentru a ridica toate fabricile la standarde occidentale de calitate. Acestea se adaugă la investiţiile în noi echipamente de procesare realizate la toate cele trei fabrici în ultimii cinci ani”, se arată într-un comunicat al companiei.

 

Iulian GOGONEA

DataVizualizariComments
Total13251
Vi. 2520
 

Comments 

 
#1 dinca vasile 2012-11-16 01:00
se minte mult !!!!!
daca s-ar respecta ca cei ce au lucrat in meva sa fie chemati ar avea toti de munca(cei fara loc de munca-sau somerii).
multi au ajuns politic , altii pe nepotisme ,altii noi angajati (tineri) care nu au nici cea mai vaga idee despre meva sau cum se face ceva la un vagon , sunt plasati s-au angajati pe alte criterii bine cunoscute , cel putin in Romania si la MEVA.
Cunosc oameni care au lucrat in Meva si se chinuie aproape zilnic pe la portile Meva , cu cereri si CV-uri in mana , macar sa se intoarca la vechiul loc de munca si sunt purtati cu vorba de azi pe maine , dar se fac angajari din afara cum am mai spus inainte (interventii)!! !!
rusine oameni buni , pentru tot ceea ce faceti cu oamenii-"oameni" .!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!
 

Add comment

Security code
Refresh

____Codul deontologic unic    * Codul deontologic RTS